در تهیه یک سیستم کامپیوتر دسکتاپ، در کنار بودجه، نیاز کاربر مهمترین مولفه تعیین کننده نوع قطعات انتخابی است. تنوع کاربری از کامپیوتر می‌تواند شامل گیمینگ، رندرینگ، شبیه سازی، هوش مصنوعی و یا کاربری ساده اداری باشد. کاربر بر اساس نوع کارکردی که از سیستم دارد می‌تواند کانفیگ‌های مختلفی را برای خود گزینش کند البته هر کاربر می‌تواند بخشی از یک سیستم را به دلخواه خود تغییر دهد و یا برای افزایش و کاهش قیمت تمام شده، قطعه ای را با قطعه دیگر جایگزین نماید.

سیستم گیمینگ چیست؟

سیستم های گیمینگ به سیستم هایی گفته میشود که از لحاظ سخت افزاری و قدرت پردازش سیستم های قدرتمندی هستند و الزاما به معنی اجرای گیم و بازی های بروز دنیای تکنولوژی نیست اگرچه توان انجام اجرای ان را  دارند.

درواقع لفظ سیستم گیمینگ به معنای توان بالای سیستم میباشد.

سیستم گیمینگ قوی

سیستم گیمینگ قوی تشکیل شده از مادر برد قوی، سی پی یو(CPU) قوی، کارت گرافیک ، فن و سیستم خنک کننده قوی و حتی موس و کیبورد گیمینگ.

بهترین سیستم گیمینگ رو می تونید با مشخصات  : 

  • CPU : i9  1098EX
  • M.B : X299
  • RAM : 32GB DDR4 
  • VGA : RTX 3090
  • HDD: 2TB
  • SSD : 1TB

این کیس گیمنگ حرفه ای و بالاترین سیستم گیمینگ در بازار می باشد که از قویترین سخت افزار پشتیبانی می کنند و بازی های روز دنیا رو می تونید باهاش بازی کنید .

سیستم گیمینگ ارزان

سیستم گیمینگ ارزان قیمت در بازار ایران مشاهده می شود. گاها این سیستم ها از نظر مشخصات فنی خیلی دقیق اسمبل نشده است. در زمان خرید سیستم های گیمینگ اسمبل شده به موارد زیر توجه جدی داشته باشید:

  1. اصالت قطعات استفاده شده در کیس
  2. گارانتی قطعات کامپیوتر 
  3. سیستم خنک کننده حرفه ای برای CPU و مادربرد
  4. توجه به حرفه ای بودن اشخاصی که سیستم شما را اسمبل می کنند.

جهت مشاوره و راهنمای خرید سیستم گیمینگ ارزان می توانید از چت آنلاین در سایت استفاده کنید.

مشخصات سیستم گیمینگ ارزان :

  •  CPU : i5 8400
  • VGA : GEFORCE
  • GTX 1060
  • RAM : 8GB DDR4
  • RGB HYPER X
  • HDD: 1TB 
  • SSD: 120GB 

مشتریان گرامی شما می توانید در هر زمان این کیس و ارتقاء بدید و اگر شما بازی های با گرید A بازی می کنید بهترین ارتقا برای اولین تغییر می تونید SSD 120GB  را ارتقا بدید . این ارتقا باعث افزایش سرعت اجرا در بازی می شود. 

سری پردازنده i5  با توجه به عملکرد خوب مقرون و به صرفه می باشد این سی پی یو باید با مادربورد سری 300 باشد تا عملکرد بهتری برای کاربر داشته باشد. 

بهترین کیس های اسمبل شده گیمینگ

برای اسمبل کردن کیس گیمینگ به موارد زیر نیاز داریم  CPU  که دو شرکت AMD  و intel  جز کمپانی این محصول می باشد اگر می خواید کیس گیمینگی داشته باشید که اجرای بازی های روز  به راحتی انجام شود از نسل 8 و 9 و 10با قدرت پردازش i5 و i7 و i9  سی پی یو می توانید استفاده کنید.  مادربورد گیمینگ پیشنهادی ما دو مدل ایسوس  ROG STRIX X370-F GAMING و ROG S MAXIMUS XI HERO  می باشد . و دو کمپانی بزرگ برای کارت گرافیک NVIDIA و AMD  می باشد که پیشنهاد ما برای گرافیک RTX 2080 می باشد و برای سیستم گیمینگ رم 16و 32 گیگابایتی توصیه می شود برای کیس گیمینگ پیشنهاد هارد SSD  می باشد برای سرعت بیشتر در اجرای بازی بسیار مناسب می باشد . و برای کیس گیمینگ که سلیقه ای می باشد و معمولا از کیس های RGB  استفاده می شود. 

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت کامپیوتر گیمینگ بسیار متنوع می باشد اما در ادامه به بعضی از این موارد می پردازیم. با مجله آرکا همراه باشید.

برای خرید کیس گیمینگ شما با هر بودجه ای می توانید خریداری کنید ولی بستگی به بودجه ای که میدید شما بازی های مناسب با اون سیستم را می توانید انجام بدید ، برای تهیه کیس گیمینگ و مشاوره می توانید با همکاران ما از طریق سایت WWW.ARKA90.COM  در ارتباط باشید .

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت کامپیوتر گیمینگ

راهنمایی خرید سیستم گیمینگ

راهنمایی خرید سیستم گیمینگ

سیستم گیمینگ یا کنسول بازی

سیستم گیمینگ یا کنسول بازی

آیا سیستم گیمینگ نیاز است؟

در بخش قبل اشاره شد که سیستم گیمینگ به معنای سیستیمی برای اجرای هرچه بهتر نرم افزار و بازی های بروز است. در این بین باید توجه شود که کاربری شخصی ما به چه شکل است.اگر طراح هستیم و سروکار هرروز ما نرم افزارهای طراحی است بدون شک به یک سیستم قدرمند نیاز داریم.اگر گیمر هستیم و عاشق بازی های بروز و باکیفیت امروز دنیای دیجیتال بدون شک به یک سیستم قدرتمند نیاز داریم.اگر برنامه نویس و تریدر هستیم و سرعت عملکرد برای شما بیش از باقی فاکتور ها اهمیت دارد بدون شک به یک سیستم قدرتمند نیاز داریم.

و…

و بسیاری از کاربری های دیگر که نیازمند سیستم قدرتمندی هستند.درواقع در ابتدا باید نیاز و کاربری ما مشخص بشه سپس بدنبال این باشیم که چه سیستم گیمینگی و باچه قدرتی نیاز مارا براورده میکند.

عوامل موثر در عملکرد یک سیستم گیمینگ چیست؟

تمامی سیستم های کامپیوتری از قطعاتی تشکیل شدن که هریک از این قطعات دنیایی از علم و مهندسی را یدک میکشند.قطعاتی که حضوری حیاتی و گاها گران قیمت دارند و کیفیت و قدرت هریک عملکردی چشم گیر به عملکرد کلی سیستم ما میدهداز مهم ترین قطعات یک سیستم گیمینگ میشود به مادربرد . CPU . کارت گرافیک . رم و حافظه سیستم میباشد.

مادربرد:

یکی از مهم ترین و بخش های یک سیستم گیمینگ مادربرد ان است که وظیفه نگه داری و هماهنگی بین قطعات را به عهده دارد که طبیعتا سرعت این هماهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برای دو چیپست CPU یعنی AMD و INTEL مادربرد های متفاوتی با سوکت های مخصوص وجود دارد که متناسب با نسل CPU ان نوع سوکت و به طبع مادربرد ان تغییر میکند.برای سیستم های گیمینگ بهتر است از سری مادربرد های Z و B استفاده شود که توانایی هرچه سریعتر انتقال اطلاعات را داشته باشد.بعد از انتخاب چیپست و نسل CPU و سری مادربرد حالا وقتشه که یک نگاهی به بهترین برند های مادربرد که از کیفیت و تکنولوژی خاصی برخوردار هستند.

از بهترین برند های مادربرد میشود به ASUS . GIGABYTE . MSI . ASROCK اشاره کرد.

CPU:

CPU به اصطلاح مغز سیستم گیمینگ ماست و پردازش های ما بروی این قطعه است و اگر سرعت سیستم ما و اجرای چند عملکرد همزمان برای ما مهم هست باید سراغ CPU هایی با هسته های بالاتر برویم که طبیعتا به CPU های قدرتمند تر و گران تر نیاز داریم.دو شرکت بزرگ تولید کننده CPU یعنی AMD و INTEL هردو چیپست های قدرتمندی روانه بازار کردند که در اینتل سری های I9 . I7 . I5 . I3 و در AMD سری های R3 . R5 . R7 . R9 میتوانیم تهیه کنیم که بطور معمول هرچقدر عدد کنار حروف بزرگتر باشد با  CPU قدترمند تری طرف هستیم.

کارت گرافیک:

بی شک گران ترین قطعه سیستم گیمینگ ما کارت گرافیک ان هست که حافظه گرافیکی و تعداد هسته کودا و فرکانس هرکدام بسیار قابل ملاحظه است و هنگام خرید کارت گرافیک مورد نظر بسته به میزان نیاز ما به قدرت سیستم گیمینگ باید مشخص شود که کدام کارت گرافیک بهترین انتخاب ما خواهد بود.

در کارت گرافیک مهم ترین بخش گرافیک ما چیپست GPU ان است که توسط دو شرکت NVIDIA و AMD در NVIDIA تحت سری GEFORCE و در AMD تحت سری RADEON شاهد چیپست های قدرتمندی از این شرکت ها هستیم.بعد از انتخاب چیپست باید با شناسایی کاربری خود یعنی مقدار فرکانس . ماینینگ . دما . زیبایی سپس بدنبال انتخاب برند برای سیستم گیمینگ خود هستیم.

که هریک ازین برند ها در یک یا چندتا ازین شاخه ها مطرح هستند.

رم:

قطعه های پردازشی سیستم گیمینگ ما بعد از استفاده کردن از مقدار کش خود برای استفاده بیشتر به رم رجوع میکند که بسیار قطعه حیاتی و پرکاربردی است و مقدار گیگ و بیس رم بسیار نکات قابل اهمیتی است که به نسبت به باقی قطعات کامپیوتر مشخص میشود و بررسی میشود.

حافظه:

بطورکل دونوع حافظه برای سیستم های گیمینگ وجود دارد که میشود به حافظه SSD و حافظه HDD اشاره کرد که هرکدام بهتر است برای کاربری مشخصی استفاده بشوند به طور مثال بهتر است از حافظه SSD برای نصب ویندوز و نرم افزار های مورد نیاز استفاده کرد و حافظه HDD را برای ذخیره سازی اطلاعات و داده ها بکار برد.

در نهایت باید عرض کنم بعد از بودجه ما نوع کاربری ما مشخص میکند که چه سیستم گیمینگی مناسب ما و نیاز مارا براورده میکند.

به این محتوا امتیاز دهید.
[کل: 1 میانگین: 2]