راهنمای خرید تلویزیون

راهنمایی های بسیاری برای خرید تلویزیون وجود دارد. اما یک مقاله کامل راهنمای خرید تلویزیون، که به صورت کامل و جامع از تمامی زوایا به شما کمک کند، کم است. مجله آرکا این بار تصمیم دارد تا یک مقاله کامل درباره راهنمای خرید تلویزیون هوشمند برای شما از بهترین داده های امروزی جمع آوری کرده و برای شما به نمایش بگذارد. با ما در مقاله راهنمای خرید تلویزیون همراه باشید.

راهنمای خرید تلویزیون ال ای دی

راهنمای خرید تلویزیون ال ای دی کدام است؟ یک تلویزیون هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟ تلویزیون خارجی بخرم یا ایرانی؟ تلویزیون از بانه بخرم؟ این سوالات متداول در مورد خرید تلویزیون را ما روزانه بارها از مشتریان خود می‌شنویم. ما تلویزیون را یکبار برای منزل می خریم پس نباید عجولانه تصمیم گرفت. شما باید تلویزیونی تهیه کنید که تمام نیازهای شما در رابطه با خود تامین کند. 

راهنمای خرید تلویزیون LED, OLED, QLED

  1. دارای کیفیت تصویر FHD ویا ULTRA HD باشد.
  2. داراری تکنولوژی نوردهی موضعی باشد.
  3. دارای حداکثر زاویه دید باشد.
  4. دارای نقطه کنتراست بالای باشد.
  5. دارای HDR باشد(HDR مخفف High Dynamic Range به معنی تکنیکی است که هر دو صحنه بسیار سفید و بسیار تیره را با جزئیات بیشتری به نمایش بگذارد). 
  6. دارای پورت USB و HDMI باشد.
  7. دارای رزولوشن حداقلی 4K باشد.
  8. دارای حافظه داخلی باشد.
  9. حتما از سیستم عاملی مانند اندروید پشتیبانی کند.
  10. قابلیت ضبط و رکورد داشته باشد.

این موارد اولین و مهمترین مواردی است که در زمان خرید تلویزیون باید به آنها توجه داشته باشید.

راهنمای خرید تلویزیون - نکات مهم خرید تلویزیون هوشمند

تفاوت OLED و QLED و LED

پس از ساخت صفحه نمایش و ایجاد تکنولوژی LCD  ,  تلویزیون های LED پا به عرضه تولید آمدند که فرق آن با LCD  تنها بر اساس تولید نور و تصویر بر اساس LED  های صفحه نمایش بود و در واقع این نوع صفحه نمایش را LED-LCD  نامیدند که بعدها به نام LED  معروف شد .

از نقطه نظر بهترین صفحه نمایش در حال حاضر ، می توان به جرات گفت که صفحه نمایش OLED  گرانترین و در عین حال بهترین فناوری تولید صفحات تلویزیون به حساب می آیند . در این فناوری هر پیکسل بطور مجزا ایجاد نور می کند و این در حالی است که بر خلاف دیگر تکنولوژی های تولید صفحات تلویزیون نیازی به نور پس زمینه ندارند و کنتراست ، شارپنس و دقت رنگ در بالاترین حد خود می باشد . کیفیت تلویزیون های OLED  واقعا بیشتر از بقیه تکنولوژی های ساخت می باشد ، خصوصا در تولید رنگ مشکی در تصاویر . در تلویزیونهای LED  و  QLED  پیکسل ها وظیفه تولید رنگ مشکی را دارند ولی در OLED  ، با خاموش شدن LED  های بخش های مورد نیاز رنگ مشکی با کیفیت بینهایت تولید می گردد .

تنها ضعف صفحات OLED  ایجاد حال Burn-in  و چیزی شبیه به سایه انداختن می باشد و آن هم به این دلیل جا ماندن از تصویر پدید می آید . این حالت در زمانی قابل لمس ست که تصویری ثابت برای مدت نسبتا طولانی به نمایش درآید و پس از آن مدت کوتاهی زمان خواهد برد تا Led  ها خود را با تصویر تطبیق دهند .

فناوری QLED

این فناوری اولین بار توسط سامسونگ ایجاد و تولید شد ، در این فناوری بین لایه LCD  و LED  لابه کوانتومی قرار داه شد و نتیجه آن ایجاد روشنایی و رنگ بندی بهتری بود . سامسونگ با طراحی این فناوری قصد فروش این فناوری با قیمتی پایین تر از OLED  به فروش برساند که تا به حال موفق نشده .

بطور خلاصه

بهترین تولید رنگ مشکی مربوط به فناوری OLED  می باشد. بهترین رنگ خاکستری را ابتدا OLED  سپس  LED  و در آخر QLED  تولید می کند .پنل های LED و QLED  دارای فناوری یکسانی در تولید نور بهره می برند و در این میان OLED  در آخرین رتبه قرار دارد .

گستره رنگ ها و حجم رنگی در پنل ها به بهترین نحودر پنل های QLED ایجاد شده ,  و از این نظر نسبت به OLED  دارای گستره رنگی بیشتری است، کما اینکه همچنان OLED  در تولید رنگ سیا دارای بهترین کارکرد نسبت به QLED  می باشد .

نکات مهم هنگام خرید تلویزیون هوشمند 

نکات بسیار مهمی در خرید تلویزیون وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

با یک راهنمایی دقیق و اصولی می توانید بهترین تلویزیون را برای خانه یا محل کسب و کار خود انتخاب کنید. این نکات مهم قبل از خرید تلویزیون باید رعایت شود.

1- تقویت تولید داخلی

شاید اصلا این المان به چشم شما هم نیاید ولی شما با هر خریدی که از کالاهای ایرانی می کنید زندگی یک خانواده را از فقر نجات می دهید. اینکه ما به چرخ اقتصاد خود کمک کنیم در این و انفصای تحریم های ظالمانه که هیچ کس ذره ای به معیشت یک خانواده ایرانی توجه هم نمی کند نه تنها ثواب است بلکه به صرفه هم هست شما با کمک به تولید کننده ایرانی راه را برای تولید جنس های متنوع تر و با کیفیت و ارز آوری به کشور هموار خواهید کرد.

راهنمای خرید تلویزیون – نکات خرید تلویزیون هوشمند

2- خرید تلویزیون با تضمین بهترین قیمت

خرید تلویزیون با تخفیف یا ارزان خود یک پیروزی محسوب می شود. در راستای نکات مهم هنگام خرید تلویزیون ، ما در فروشگاه آرکا نود به شما تضمین می دهیم که تلویزیون tcl  از لحاظ کیفیت و قیمت منحصر به فرد است. شما تلویزیون 55 اینچ تی سی ال را با چیزی حدود سه میلیون تومان ارزان تر از همین مدل با مارک سامسونگ تهیه خواهید کرد.از طرفی تکنولوژی و فن آوری به کار رفته در تلویزیون های tcl چیزی کمتر از مورد های مشابه خود ندارند.

۱۱ نکته مهم در زمان خرید تلویزیون TCL

3- بهترین سایز تلویزیون

انتخاب بهترین سایز تلویزیون متناسب با خانه هم اول بسته به بودجه ای دارد که شما برای خرید تلویزیون در نظر گرفته اید و بعد از آن به متراژ خانه مربوط است. به تبع هر چه تلویزیون سایز بزرگتری داشته باشد گرانتر برایتان تمام میشود ولی اگر تلویزیون در جایی قرار دارد که از محل نشستن شما فاصله بیشتری دارد باید تلویزیون با اینچ بزرگتری تهیه کنید. پرفروشترین ها از لحاظ سایز همان 55 اینچ است که هم از لحاظ زیبایی هم کیفیت نیاز شما را تا سالها تامین میکند.

هرچقدر فاصله چشم شما از تلویزیون بیشتر باشد تلویزیون کوچکتر به نظر می رسد و تماشای آن سختر است. ولی در نهایت تصمیم گیری با شما است. نکات مهم هنگام خرید تلویزیون سایز را در نظر بگیرید.

4- کیفیت صدا تلویزیون

برای اینکه نیاز به خرید سینما خانگی نداشته باشید از همین اول در فروشگاه از فروشنده بخواهید صدای تلویزیون را برای شما تست کند .یکی از پارامتر های مهم در انتخاب تلویزیون کیفیت خروجی صداست. تلویزیون یک وسیله صوتی تصویری است  حتما بجز کیفیت وضوح تصویر باید از صدای خوبی هم برخوردار باشد. نکات مهم هنگام خرید تلویزیون داشتن ساندبار است ، تلویزیون های OLED با به همراه داشتن ساندبار برترین و مطلوبترین صدا را ارائه خواهند داد.

5- کیفیت تصویر تلویزیون

بهترین تلویزیونها از لحاظ کیفیت تصویر و رزولوشن در بازار گرانترین آنها هستند. اگر گیمر هستید حتما با من موافق خواهید بود که باید برای خرید نمایشگر مخصوص بازی دست و دلباز بود. چون هزینه ای که برای خرید دستگاه پلی استیشن کردید کم نبوده پس از تمام کیفیت آن باید لذت برد. شما اگر بهترین کیفیت تلویزیون را می خواهید و دستتان از لحاظ بودجه باز است من به شما فقط تلویزیون های 4k و 8k را پیشنهاد می کنم که رزولوشن بالایی دارد. نکات مهم هنگام خرید تلویزیون کیفیت تصویر را بررسی کردیم ، البته هنوز هم تلویزیون های FULL HD محبوبیت و کیفیت مناسبی دارد و می توان از لحاظ کیفیت آن را درجه متوسط در نظر بگیرید نه ضعیف .

فروش قسطی تلویزیون

6- تلویزیون هوشمند

 یکی نکات مهم هنگام خرید تلویزیون لزوم هوشمند بودن تلویزیون برای کسی پوشیده نیست .نیاز تماشای فیلم بصورت آنلاین مثلا از برنامه فیلمینو یا آپارات و یوتیوپ را همیشه حس کردیم قبلا مجبور بودیم با لپ تاپ دانلود کرده بعد با سی دی یا فلش با تلویزیون تماشا کنید.اما نیاز به این همه کار برای تماشای تصویر با تلویزیون امروزه نیست. کار تماشای لذت بخش فیلمها را تلویزیون های هوشمند آسان تر کرده اند.

7-  قابلیت نصب تلویزیون روی دیوار

امروزه تمامی تلویزیونها سبک و تخت بوده و به راحتی قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند. تماشای تلویزیون به مدت طولانی با زاویه نامناسب آسیب زیادی به چشم یا گردن وارد می کند . نکات مهم هنگام خرید تلویزیون این است که شما می توانید روی تخت دارز بکشید و تلویزیون را با براکت به دیوار نصب کنید. قبل از نصب براکت هم از محکم بودن دیوار مطمین شوید

8- پورت های تلویزیون

قبلا به پشت تلویزیون که نگاه می کردید یک پورت آنتن و برق بود .الان برای نشان دادن پیشرفت تکنولوژی تعداد زیادی پورت های رنگارنگ برای تلویزیون اضافه می شود. اگر شما یک گیمر باشید حتما به پورت های زیادی برای اتصال به سیستم گیمتان نیاز دارید که مهمترین آن HTMI است . برای اتصال گوشی لپ تاپ کنسول بازی یا اینترنت نیاز به پورت های درگاه USB ،HDMI، کامپوننت، LAN وجود دارد.اگر مدام به این امکانات نیاز دارید حتما به این موارد دقت کنید.

9- داشتن گارانتی

بارها در مقاله های مختلف به تفضیل برایتان گفتم از بانه بخاطر ارزان بودن خرید نکنید نداشتن گارانتی بعدا به ضرر شما تمام خواهد شد. کافی است یک وسیله الکترونیکی عیب ور دارد و از همه بدتر از مارک های خارجی یا متفرقه خرید کرده باشید که لوازم یدک هم برای تعمیر آن پیدا نشود ، اینجا است که باید فاتحه تلویزیون گران قیمتی که خرید را بخوانید ، هزینه مجدد برای تهیه تلویزیون جدید تجربه ای شود که تا عمر دارید حتی یک تخمه بی گارانتی تهیه نکنید. نکات مهم هنگام خرید تلویزیون  توجه کنید. خوشبختانه تلویزیون های تی سی ال در ایران مونتاژ می شوند و تمام نقاط کشور دفاتر خدمات پس از فروش مادیران وجود دارد و براحتی می توانید در صورت لزوم مشکل خود را مرتفع کنید.

راهنمای خرید بهترین تلویزیون – بهترین تلویزیون های جهان

پیدا کردن مدل مناسب تلویزیون برای خانه یا محل کار شما کار بسیار ساده ای نیست. شما وارد هر فروشگاهی شوید می گوید: این جنس که من دارم بهترین است;

اما بهترین تلویزیون های جهان چیست؟ و چگونه با توجه به بودجه خود یک تلویزیون با تمامی امکانات را تهیه کنیم؟

بهترین مدل تلویزیون کدام است؟

بهترین مدل تلویزیون میتواند در سبد بهترین مارک ها باشد. قبلا در مورد مزایا و علت اینکه ما تلویزیون TCL  را به عنوان بهترین مارک ایرانی به شما معرفی کردیم به تفضیل توضیح دادم.خوب تکلیف ما چیست بهترین مدل تلویزیون کدام است ؟ با اطمینان میتوان گفت در حال حاضر هم از لحاظ کیفیت هم قیمتی تلویزیون های تی سی ال جزو بهترین مدل تلویزیون ها در ایران می باشند.

در مدل های سایز بزرگ تلویزیون تی سی ال سایز 55 اینچ آن که مدل 55P8S جزو محبوبترین ها در نظرسنجی ها انتخاب شده است.تلویزیون 55P8S تی سی ال بهترین مدل تلویزیون بازار است. با مقایسه ای ساده و با ماژول های سایت آرکا نود میبینید که چیزی از مارک های دیگر کم ندارد . از ویژگی های این تلویزیون میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

·         وضوح تصویر بسیار بالا (ULTRA HD 4K (3840×2160

·         مجهز به فناوری (HDR10 (USB

·         تلویزیون هوشمند

·         8 گیگا بایت حافظه داخلی

·         دارای تیونر دیجیتال داخلی DVB-T2

·         دارای طراحی بسیار زیبا و متفاوت

·         قابلیت ضبط برنامه های تلویزیونی (PVR) و مجهز به ماشین زمان (Time Shift)

·         مجهز به Bluetooth جهت اتصال ساندبار و اسپیكر بلوتوث

·         قابلیت اتصال به LAN و WIFI

·         USB2.0x2 و HDMIx3

بهترین مارک تلویزیون‌های موجود در بازار ایران کدام است؟

  بهترین مارک تلویزیون ایرانی امروزه جزو محبوب ترین های خود بین مردم رایج شده است ، شما از بین بهترین مارک تلویزیون ، بین مارک های خارجی و ایرانی به تلویزیون ایرانی رسیده اید . اما این چطور ممکن است که بهترین مارک تلویزیون ایرانی باشد ؟

 متاسفانه وارد کنندگان همچنان درحال تخریب مارک های ایرانی برای فروش محصولات وارداتی خود هستند . اینکه بهترین مارک تلویزیون بین مردم مدل های خارجی است جای کمی تامل دارد. آیا همه مردم دانش و تخصص کافی برای انتخاب بهترین مارک تلویزیون ایرانی یا خارجی را دارند ؟ پس اگر مسئله را بی طرفانه قضاوت کنید خواهید دید دست های پشت پرده این مدل انتخاب است .

محصولات ایرانی از نظر قیمت هزینه ، پشتیبانی خدمات پس ار فروش و گارانتی محصول وضعیت بهتری نسبت به محصولات خارجی را دارا هستند  و همین دلایل بسیاری از خریداران را به سمت کالاهای ایرانی ترغیب کرده است.

در این مقاله ما شما را با بهترین مارک تلویزیون های ایرانی آشنا می کنیم .

تلویزیون های برند تی سی ال  TCLدر سال ۲۰۱۰ ۲۵مین تولیدکننده در جهان برای لوازم الکترونیکی معرفی شد ، شرکت تی سی ال سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ جزو دومین تولیدکننده بزرگ در بازار فروش تلویزیون جهانی بود. از سال 2019 برند تی سی ال دومین برند پرفروش دنیا شناخته شد. لازم است ذکر شود تی سی ال دومین برند محبوب در آمریکا می‌باشد.در تولید تلویزیون های برند TCL که شامل کیفیت ، طراحی و فن اوری بکار رفته این شرکت چینی چیزی کم نذاشته است.   

از تنجا که چین روابط خوبی با ایران دارد طی قراردادی با شرکت مادیران کلیه قطعات تی سی ال را به ایران صادر میکند.شرکت ماديران تلویزيون های برند تی سی ال را در داخل خود ایران مونتاز کرده و توزيع ميکند.

تلویزیون های تی سی ال میتواند کلیه نیاز شما را از هر لحاظ مرتفع کند ، چرا که همگی هوشمند هستند.خوشبختانه تلویزیون های تی سی ال در پنل خود از کلیه تکنولوژی ها ی پنل مانند LED, OLED , QLED بهره برده است .باید بدانید که با این که برند تلویزیون های TCL تمرکز خود را روی کیفیت تصویر نور و رنگ ها گذاشته است و از تکنولوژی صدا چیزی کم نگذاشته است ، صدا در تلویزیون تی سی ال از استاندارد های SURROUNF , DOLBY استفاده کرده است.

اروزه نیاز به پورت های بیشتر در هر مدل تلویزیونی برای اتصال به اینترنت ، لپ تاپ ، پلی استیشن وغیره بسیار چشمگیر است.پس وجود این حجم پورت های کامل برای تلویزیون تی سی ال جادوی تصویر را برای شما به آخر رسانده است.

تخفیف بزرگ آرکا

برای با خبر شدن از تخفیف های آرکا ایمیل خود را وارد کنید و از جشنواره ها و فروش های ویژه با تخفیف های باور نکردنی، باخبر شوید.

به این محتوا امتیاز دهید.
[کل: 5 میانگین: 5]